Aktualności

          • Powiatowe Rozgrywki w Piłkę Ręczną - dziewcząt - Igrzyska Dzieci.

          • W dniu 8.04.2025r. w Gronowie Elbląskim odbyły się Powiatowe Rozgrywki w Piłkę Ręczną - dziewcząt - Igrzyska Dzieci. W rozgrywkach wzięły udział szkoły z Gronowa Elbląskiego, Nowakowa, Młynar, Godkowa i Tolkmicka.

            Drużyna z naszej szkoły w składzie:
            Julia Idzikowska,
            Zofia Stepnowska,
            Nel Szlitter,
            Maja Janowicz,
            Nikola Kluczkowska,
            Maria Jaroszek,
            Maja Chmielewska,
            Liliana Jernat,
            Podborowska Natalia
            wywalczyła II miejsce.

            Gratulujemy!!!

             

          • Powiatowe Rozgrywki w Piłkę Ręczną chłopców - Igrzyska Dzieci.

          • W dniu 11.04.2025r. w Gronowie Elbląskim odbyły się Powiatowe Rozgrywki w Piłkę Ręczną - chłopców - Igrzyska Dzieci. W rozgrywkach wzięły udział szkoły z Gronowa Elbląskiego, Nowakowa, Młynar i Tolkmicka. Drużyna z naszej szkoły w składzie: Dominik Sparzak,
            Piotr Podborowski,
            Julian Zuchniewski,

            Wiktor Sarapkiewicz,
            Michał Cymański,
            Gabriel Jarząbski,
            Alan Walczyk,
            Jakub Mnich,
            Oliwier Sidor
            wywalczyła III miejsce.

            Gratulujemy!!!

          • 48 Ogólnopolski Zlot Pamięci Narodowej

          • W sobotę 5 kwietnia 2025 r. odbył się w Nadbrzeżu 48 Ogólnopolski Zlot Pamięci Narodowej. Z powodu złych warunków atmosferycznych w tym dniu, nie odbył się planowany z naszymi uczniami, rajd rowerowy.

            Do Nadbrzeża dotarło tylko dwoje uczniów Szkoły Podstawowej w Tolkmicku Laura Nienierza i Tomasz Idzikowski, uczniowie klasy 4, którzy reprezentowali naszą szkołę podczas uroczystości przy pomniku ofiar II Wojny Światowej składając kwiaty i znicze pod pomnikiem  

            Po zakończeniu uroczystości wszyscy uczestnicy Zlotu przeszli do świetlicy w Kamionku Wielkim, gdzie czekała na nich herbata i gorąca grochówka. Po posiłku był czas na konkursy: historyczny i plastyczny. Nasi uczniowie wzięli udział w tym pierwszym. Laura Nienierza wykazała się dużą wiedzą historyczną i wywalczyła drugie miejsce. Serdecznie gratulujemy!

            Renata Rzepnicka, Aleksandra Sosnowska-Kessler

          • Projekt "Trzymaj Formę"

          • Klasa I kontynuuje działania z projektu Trzymaj Formę poprzez udział w sportowo - przyrodniczym turnieju. Uczniowie aktywnie poszerzali swoją widzę o zdrowym żywieniu. 

            Opracowała: Katarzyna Urbaniak

          • Wyniki konkursu - Liczba Pi w obiektywie.

          • W marcu 2025 roku odbył się z okazji Międzynarodowego Dnia Liczby Pi, szkolny konkurs fotograficzny  pt.„Liczba Pi w obiektywie”. Konkurs skierowany był do uczniów klas IV – VIII. Jego celem było połączenie matematyki z fotografią, ukazując, jak liczba Pi i jej związki z geometrią mogą inspirować artystyczną twórczość.

             

            Laureaci konkursu:

            I miejsce: Kacper Sparzak kl. IV

            II miejsce: Nadia Miszkowicz kl. VII

            III miejsce: Kacper Maćkiewicz kl. V

             

            Wyróżnienie:

            Kewin Dutkiewicz kl. VII

            Aleksander Godlewski kl. VII

            Kajetan Machciński kl. V

            Wojciech Prusecki kl. VI ,,a”

             

            Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom, którzy swoją kreatywnością i wrażliwością artystyczną pokazali, jak matematyka może inspirować do twórczości.

            Zwycięzcom życzymy dalszych sukcesów w rozwijaniu pasji fotograficznych, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za zaangażowanie.

             

            Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za ogromne wsparcie i dofinansowanie nagród w konkursie fotograficznym „Liczba Pi w obiektywie”. Dzięki Państwa zaangażowaniu i hojności mogliśmy nagrodzić laureatów konkursu i docenić ich twórczość oraz kreatywność.

             

            Organizatory:

            Justyna Franciuk

            Urszula Staszewska

          • Wyjazd klas I-III do Teatru na spektakl Przyjaciele z Bullerbyn

          • W dniu 09.04.2025 r. uczniowie klas I–III mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu kulturalnym – spektaklu pt. „Przyjaciele z Bullerbyn”, wystawianym przez Narodowy Teatr Edukacji im. Adama Mickiewicza z Wrocławia.

            Przedstawienie, oparte na znanej i lubianej książce Astrid Lindgren, przeniosło dzieci do świata przygód mieszkańców małej szwedzkiej wioski Bullerbyn. Ciepła, pełna humoru i wartościowych treści historia przyjaźni, dziecięcej wyobraźni oraz codziennych radości została przedstawiona w atrakcyjnej formie, która wzbudziła duże zainteresowanie młodych widzów.

            Udział w spektaklu był nie tylko okazją do kontaktu z kulturą i sztuką teatralną, ale także wartościową lekcją na temat relacji międzyludzkich, empatii i wspólnego spędzania czasu.

            Opracowała:

            U. Staszewska

          • Projekt Edukacyjny "Trzymaj Formę"

          • W naszej szkole dzieci biorą udział w Projekcie Edukacyjnym Trzymaj Formę:, którego patronatem jest Główny Inspektorat Sanitarny oraz Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców.Celem projektu Jest między innymi  uświadomienie uczniom jak ważna jest zdrowa i zbilansowana dieta i aktywność fizyczna.W ramach projektu uczniowie nie tylko pogłębiali swoją wiedzę, zbierali informację o sposobach żywienia, ale również dokonywali samooceny podjętych działań.Nauczyciele oraz uczniowie propagują zdrowy styl życia na terenie szkoły i poza nią. Dzieci pracują metodą projektu wykonując miedzy innymi plakaty, które są rozwieszane na terenie szkoły. Uczniowie wzięli udział w konkursie plastycznym pt. Talerz zdrowego żywienia. Swoją wiedzę przełożyli na praktyczne działania- wspólnie przygotowując zdrowe i smaczne śniadanie.

             

            Opracowała: Katarzyna Urbaniak

          • REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

          • Od 31 marca do 2 kwietnia 2024 roku uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w rekolekcjach wielkopostnych, które prowadził ksiądz Adam Wtulich, dyrektor wspólnoty i proboszcz Bazyliki Serca Jezusowego w Warszawie.

                  Te dni stały się okazją do refleksji nad tym, że człowiek nigdy nie jest sam. Bóg towarzyszy nam w trudnościach i nadaje sens doświadczeniom,  uczy wyrozumiałości oraz sztuki przebaczania.

                   Niech Jego nauki przyczynią się do poprawy relacji międzyludzkich!

          • Światowy Dzień Autyzmu

          • 2 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Autyzmu. Osoby cierpiące na autyzm są grupą, która najczęściej jest dyskryminowana, niezrozumiana i krytykowana. Często muszą walczyć z wykluczeniem i przemocą. Autyzm jest zaburzeniem o podłożu neurologicznym i jest to całościowe zaburzenie rozwoju dziecka. Osoby w spektrum autyzmu mają problemy z mówieniem, postrzeganiem świata oraz relacjami społecznymi. W naszej klasie postanowiliśmy uczcić ten dzień w sposób szczególny. Zorganizowaliśmy kilka działań, które pozwoliły nam lepiej zrozumieć, czym jest autyzm. Pamiętajmy, że Każdy z nas jest inny, ale równy!

            Serdeczne podziękowania dla Pani Kamili Koniecko (pedagog specjalny) za przygotowanie dla uczniów kart pracy.

            Opracowała: U. Staszewska

        • Aktywna Szkoła
          • Aktywna Szkoła

          • Z radością informujemy, że nasza szkoła bierze udział w projekcie ministerialnym pn. Aktywna Szkoła, w ramach którego odbywają się zajęcia sportowe dla klas IV-VII 2 razy w tygodniu, a dla klas I-III 1 raz w tygodniu.

          • Kwiecień miesiącem autyzmu

          • Obchodzona 2 kwietnia Ogólnopolska Akcja „Zaświeć się na niebiesko” jest inicjatywą zainaugurowaną w 2011 roku przez amerykańską organizację Autism Speaks. Jej głównym celem jest podnoszenie wiedzy na temat zaburzenia uznanego przez ONZ za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata.  Autyzm jest częścią tożsamości danej osoby, występuje od urodzenia i… po prostu jest. Nie jest chorobą. Jest stanem – odmiennym sposobem myślenia i odczuwania świata. Wpływa całościowo na rozwój i funkcjonowanie danej osoby.

            Osoby w spektrum autyzmu należą do grup najbardziej narażonych na dyskryminację, przemoc i wykluczenie.  

            Nie bądźmy obojętni na ich los. Każdy może wyrazić solidarność z osobami ze spectrum autyzmu, dodając tego dnia kolor niebieski do ubrania. 

          • Wewnątrzszkolny Konkurs Wiedzy "W zdrowym ciele, zdrowy duch"

          • 28 marca 2025 roku odbył się Wewnątrzszkolny Konkurs Wiedzy W zdrowym ciele, zdrowy duch, w którym udział wzięli uczniowie klas VII - VIII. Jego celem było kształtowanie zachowań prozdrowotnych, edukacja konsumencka, poszerzanie wiedzy w zakresie znaczenia zbilansowanej diety i aktywności fizycznej w codziennym życiu oraz budowanie prawidłowych postaw i nawyków żywieniowych młodych ludzi ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności za własne zdrowie i życie, czego konsekwencją będzie ograniczenie występowania chorób cywilizacyjnych takich jak otyłość, cukrzyca, miażdżyca.


            Laureaci konkursu:
            I miejsce: Natalia Guzy, klasa VII

            II miejsce: Nadia Miszkowicz, klasa VII

             

            Wyróżnienie:

            Julia Brodzińska, klasa VII

            Nikola Golec, klasa VII

             

            Serdecznie gratulujemy laureatkom i życzymy sukcesu w Powiatowym Konkursie Wiedzy Wiem, co jem , który odbędzie się 9 kwietnia 2025 roku o godzinie 11.00 w budynku Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu przy ul. Lotniczej 2.

            Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie i chęć poszerzenia swojej wiedzy w zakresie zdrowia.

            Składamy podziękowania Radzie Rodziców Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika za ufundowanie nagród dla laureatów i uczestników konkursu

            Organizatorzy: 

            Małgorzata Bendyk, Kamila Koniecko, Katarzyna Konwent

          • UWAŻNOŚĆ - nasza siła, wielka moc

          • Często moc tkwi w tym, co proste i zwyczajne. Takie też było ćwiczenie oddechowe, które wykonaliśmy w ramach innowacji pedagogicznej „UWAŻNOŚĆ – nasza siła, wielka moc”. Dzieci bawiły się znakomicie. Zadanie polegało na wykonaniu wdechu nosem i mocnym, zdecydowanym dmuchaniu na pachnącą miętą kartkę. Jakie cele osiągnęliśmy podczas wspólnej zabawy? Zaangażowaliśmy do pracy zmysł węchu i dotyku (w początkowej fazie zabawy, kartka przylegała do czubka nosa dzieci), wydłużaliśmy fazę wydechową angażując świadomie pracę przepony, zauważaliśmy bezpośredni skutek naszego silnego wydechu, wyobrażaliśmy sobie do czego można porównać takie zjawisko, byliśmy całkowicie zaangażowani w chwilę obecną. 

            Agata Superson

          • Porapujmy!

          • Nazywam się Marcel Kurszewski i mam dziesięć lat.
            Moim zainteresowaniem jest gra w piłkę nożną. Gram w Elbląskim Klubie Sportowym. Dużo trenuję, a w wolnym czasie lubię pisać rapy, robić komiksy i czytać książki sportowe.
            Chciałbym przedstawić jeden z moich rapów.

            „Egipt-Afryka”

            Z Europy lecimy na kontynent zwany Afryka,
            gdzie hotele są tak piękne jak bikini Patryka.
            Hotel Spongebob jest na Dominikanie,
            to tam nawet samolotem jest długie  latanie.

            Afryka jak Afryka - jest tam strasznie gorąco,
            i nawet jest tam ciepło, gdy idziesz na spacer nocą.
            Ciepła jest tam zima, cieplejsza niż polskie lato,
            polećmy tam jeszcze raz, no proszę cię, tato!

            Byłem w Egipcie w zimę, tego nie żałuję,
            bo tam się na deszcze pogoda nie marnuje.
            Tam ci może zabrać dzień zemsta faraona,
            a zemsta faraona to jest choroba całodniowa.

            Afryka jak Afryka - jest tam strasznie gorąco,
            i nawet jest tam ciepło, gdy idziesz na spacer nocą.
            Ciepła jest tam zima, cieplejsza niż polskie lato,
            polećmy tam jeszcze raz, no proszę cię, tato!

            Hotele w Egipcie są piękne, ale cały Egipt biedny,
            Jest tam taki śmietnik jak skład hamburgerów z „Biedry”.
            W jeziorach tam pływają reklamówki i opony,
            na ziemi w parkach jest kolor pomarańczowy, a nie zielony.

            Afryka jak Afryka - jest tam strasznie gorąco,
            i nawet jest tam ciepło, gdy idziesz na spacer nocą.
            Ciepła jest tam zima, cieplejsza niż polskie lato,
            polećmy tam jeszcze raz, no proszę cię, tato!

             

            Pozdrawiam

            Marcel Kurszewski, klasa IV

        • Szkolny konkurs czytelniczo-ortograficzny klas VI - VII „Mistrz Ortografii 2024/2025” – wyniki po piątym zadaniu
          • Szkolny konkurs czytelniczo-ortograficzny klas VI - VII „Mistrz Ortografii 2024/2025” – wyniki po piątym zadaniu

          •  26 marca 2025 r. uczniowie klas VI i VII zmierzyli się z piatym zadaniem w ramach rocznej rywalizacji o tytuł "Mistrza Ortografii 2024/2025".

            Piąte  dyktando pochodziło z książki  pt. „Tarantula, Klops i Herkules” Joanny Olech. 
            Oto garść informacji na temat tej powieści:
            Witkowice – senna miejscowość, lato i grupa dzieciaków, które biorą udział w fascynującym śledztwie. Szukają autentycznego skarbu – kolekcji jaj Fabergé. Intryga zaczyna się od podmiany widokówek w miejscowym muzeum i rozwija się w aferę sięgającą czasów cara Mikołaja. Ta sprawa połączy Karola, rudego wrażliwca-informatyka, Tarantulę – sprytną i inteligentną fankę gotyku, Bellę – witkowicką piękność o nadzwyczajnej pamięci, Mietka – chłopaka z przeszłością i Herkulesa, psa, który swoje imię zawdzięcza bohaterowi powieści Agaty Christie – Herkulesowi Poirot.

            Podczas poszukiwań wpadają w naprawdę poważne tarapaty, które uczynią to lato najlepszym z możliwych.
            Piąte dyktando sprawdzało umiejętność pisowni zakończeń  –i, -ii, -ji. Maksymalnie można było otrzymać 33 punkty.

            Najwięcej punktów zdobyli następujący uczniowie:

            I MIEJSCE:
            Zofia Stepnowska, kl. VI „a” - 32p. (97%)
            II MIEJSCE
            Bogumił Daczkowski, kl. VII – 31p. (94%)
            Weronika Starostecka, kl. VI „b” – 30p. (91%)
            III MIEJSCE
            Anna Prądzyńska, kl. VII - 29p. (88%)
            Nadia Miszkowicz, kl. VII - 29p. (88%)
            Dominik Sparzak, kl. VI „a” – 28p. (85%)
            Sebastian Brzeski, kl. VII – 27p. (82%)
            IV MIEJSCE
            Aleksander Gmys, kl. VI „a” – 26p. (79%)
            Nikola Golec, kl. VII – 26p. (79%)
            Julia Idzikowska, kl. VI „a” – 25p. (76%)
            Maria Jaroszek-Czerwienko, kl. VI „a” – 25p. (76%)
            Nel Szlitter, kl. VI „b” – 25p. (76%)
            Sandra Dutkiewicz, kl. VII– 25p. (76%)
            Natalia Guzy, kl. VII – 25p. (76%)
            Oliwia Nowicka, kl. VII – 25p. (76%)

            Gratulujemy i życzymy powodzenia przy następnym zadaniu za miesiąc!

            Organizatorzy
            Ewa Szrepfer, Aleksandra Sosnowska-Kessler, Justyna Wilczyńska

          • Obchody Światowego Dnia Zespołu Downa i Pierwszego Dnia Wiosny

          • Dnia 21 marca 2025 roku w naszej szkole, w klasach I - III odbyły się wyjątkowe obchody dwóch ważnych wydarzeń – Światowego Dnia Zespołu Downa oraz Pierwszego Dnia Wiosny.

            Z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa, uczniowie oraz nauczyciele naszej szkoły założyli skarpetki nie do pary, aby wyrazić solidarność i wsparcie dla osób z Zespołem Downa. Tego dnia odbyła się również krótka prezentacja edukacyjna, mająca na celu szerzenie wiedzy na temat Zespołu Downa.  

            W ramach obchodów Pierwszego Dnia Wiosny uczniowie z budynku przy ulicy Szpitalnej wspólnie uczcili nadejście wiosny na świeżym powietrzu. Dzięki pomocy Pana Konserwatora oraz Rodziców, którzy dostarczyli drewno, mieliśmy ognisko z kiełbaskami. Klasy I-III doskonale bawiły się na boisku szkolnym. Ruch na świeżym powietrzu sprawił uczniom wielką radość.

            Dzisiejsze obchody miały na celu nie tylko integrację i wspólną zabawę, ale także naukę szacunku, akceptacji i empatii dla innych, niezależnie od ich różnic.

            Opracowała:

            U. Staszewska

          • Konkurs "Fantastyczny świat węży” publikowany w czasopiśmie: „National Geographic Kids. Oficjalny Magazyn”.

          • Nasi uczniowie odnoszą różnego rodzaju sukcesy, nie tylko na polu szkolnym ale także pozaszkolnym - rozwijając swoje pasje.

            Tym razem jako społeczność szkolna, jesteśmy dumni z ucznia klasy 5 - Kajetana Machcińskiego, który został jednym ze zwycięzców konkursu "Fantastyczny świat węży”publikowanego w czasopiśmie: „National Geographic Kids. Oficjalny Magazyn”.

            Praca konkursowa polegała na narysowaniu dowolną techniką swojego ulubionego węża.

            Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

    • Logowanie