• Zespół udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej

        Pedagog szkolny - Małgorzata Bendyk

        Psycholog szkolny - Gabriela Laskowska

        Logopeda szkolny - Agata Superson

        Zajęcia specjalistyczne - Małgorzata Bendyk, Agnieszka Niewiadomska,  Agata Superson, Irena Popowicz,
        Aleksandra Sosnowska-Kessler

        Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów 

        Informujemy, że istnieje również możliwość skorzystania z pomocy psychologa
        w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Tolkmicku, przy ul. Sportowej 1.

        Termin wizyty należy wcześniej umówić telefonicznie.
        Nr tel.: (55) 231-63-24
      • Godziny pracy szkolnych specjalistów

         

        Małgorzata Bendyk - pedagog szkolny

        Poniedziałek

        9.25 - 11.15 (budynek A)

        13.00 - 15.00 (budynek B)

        Wtorek

        8,25-10.25, 12.05 - 14.30  (budynek B)

        Środa

        10.25 - 12.10 (budynek A)

        12.15 - 14.45 (budynek B)

        Czwartek

        10.15 - 11.25, 12.05 - 14.25 (budynek B),

        Piątek

        7.30 - 8.30, 10.15 - 11.20, 12.05 - 14.00 (budynek B)

         

        Gabriela Laskowska - psycholog szkolny

        Poniedziałek  9.00 - 13.00 (budynek B)

        Wtorek  9.00 - 12.15, 13.13 - 15.00 (budynek A)

         

        Agata Superson - logopeda szkolny

        Poniedziałek 8.00 - 12.00 (budynek A)

        Wtorek 8.00 - 12.00 (budynek B)

        Środa 8.00 - 11.00 (budynek A)

         

  • Rodzicu, to warto przeczytać!

      • Przyjaźń w życiu młodego człowieka - dlaczego jest ważna?
      •  

        Przyjaźń już od dłuższego czasu jest obiektem zainteresowań wielu badaczy z różnych dyscyplin naukowych. Mówi się, że obecnie próżno szukać prawdziwej przyjaźni. I choć budowanie trwałych relacji to niełatwe zadanie – niemal każdy człowiek pragnie bratniej duszy. Dlaczego dbanie o silne relacje jest tak trudne? Czy przyjaciel w ogóle jest potrzebny? Jak możemy pomóc uczniom nawiązywać trwałe kontakty z rówieśnikami? Mam nadzieję, że ten krótki tekst i zaproponowane scenariusze zajęć będą motywacją dla Ciebie i uczniów do refleksji na temat przyjaźni.

        https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/przyjazn-w-zyciu-mlodego-czlowieka-dlaczego-jest-wazna

      • Codzienne rytuały. Czy warto je pielęgnować?
      •  

        Żyjemy szybko. Coraz więcej naszej uwagi koncentruje się na tym, jak wykorzystać każdą chwilę, jak wzmocnić swoją efektywność w pracy, szkole, czynnościach domowych, aby nadążyć ze wszystkim, co „wpisaliśmy” w codzienny plan. Odczuwamy satysfakcję, kiedy zdążyliśmy. Jednak mamy kłopoty ze snem, stajemy się coraz bardziej nerwowi, błahe zdarzenia wytrącają nas z równowagi, narzekamy na stres. Jak znaleźć balans?

        https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/codzienne-rytualy-czy-warto-je-pielegnowac

      • O potrzebie relaksu i odpoczynku dzieci
      •  

        Po całym dniu czy tygodniu ciężkiej pracy przychodzi moment na upragniony i wyczekiwany relaks i odpoczynek. „Muszę odpocząć! Muszę się zrelaksować!” – te zdania często słyszymy z ust dorosłych. Dokładnie tak samo jest z dziećmi. One też potrzebują odpoczynku, czy potrafisz o to zadbać?

        https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/o-potrzebie-relaksu-i-odpoczynku-dzieci

      • Krytykuj zachowanie, a nie dziecko
      •  

        Krytykowanie zachowania dziecka to trudne zadanie wychowawcze. Z jednej strony dziecko powinno usłyszeć, że to, co zrobiło jest niewłaściwe (niezgodne z zasadami społecznymi, nieodpowiedzialne, złe, nieetyczne itd.). Z drugiej strony ciągłe upominanie, wytykanie, wskazywanie na niewłaściwość zachowania bez równoczesnego określenia, jak powinno być, może mocno obniżyć poczucie wartości i samoocenę dziecka, co negatywnie wpłynie na jego życie. Jak więc krytykować, aby nie zaszkodzić?

        https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/krytykuj-zachowanie-a-nie-dziecko

      • Co zrobić, jeśli dziecko jest na Ciebie złe?
      •  

        Kuba mieszka w pobliżu klubu sportowego. Od wczesnego dzieciństwa z okien swojego pokoju na 6 piętrze obserwował mecze piłkarskie miejscowej drużyny. Tak zrodziła się jego miłość do piłki nożnej. Rodzice zapisali go do szkółki piłkarskiej i teraz, jako czwartoklasista, poważnie trenuje dwa razy w tygodniu. Dba o formę fizyczną, stara się odpowiednio odżywiać, dużo czyta na temat sportu i marzy o karierze piłkarza, ale nadal ulubionym zajęciem pozostaje oglądanie meczów przez okno swojego pokoju.

        https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/co-zrobic-jesli-dziecko-jest-na-ciebie-zle

      • Trudne zachowania – kiedy się martwić
      •  

        Nie każdym zachowaniem dziecka, które jako rodzice uważamy za trudne, należy się martwić. Często jest ono sposobem na poradzenie sobie z tym, czego dziecko doświadcza, co czuje, czego potrzebuje. Warto różnicować trudne zachowania, które mają swoje źródło w problemach wychowawczych od tych, z którymi warto udać się do specjalisty. Co powinno niepokoić?

        https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/trudne-zachowania-kiedy-sie-martwic